Werkwijze:

Allereerst geloof ik in een samenwerking uitgaande van elkaars kracht.

Jij kent het bedrijf het beste. Ik voeg expertise toe, werk uit, coach en ondersteun waar nodig. Maar het is jouw bedrijf, jouw team dat zelf de verandering tot stand brengt. 

Verbeteren doen we samen. Terwijl de motor draait. Niet met lange rapportages of diepe data sets,  maar in de praktijk.

Mijn ondersteuning is flexibel en maatwerk, dwz. naar de mogelijkheden van jouw bedrijf.

Voorbeeld 

Full time ondersteuning:

3-5 dagen aanwezig ter plaatse om in jouw bedrijf, met jouw mensen, de plannen tot uitvoer te brengen. 

Na een korte introductie aan het werk om procesverbetering en/of plannen uit te werken met de mensen verantwoordelijk voor de uitvoering.  Flexibel en rekening houdend met de dagelijkse werkzaamheden om verstoring van het bedrijf te voorkomen.

Voorbeeld

Proces ondersteunings-traject: 

1e Intensieve fase: Dagelijkse samenwerking

In de eerste 6-8 weken intensief 4 werkdagen per week in/mee -werken om mensen en processen in de organisatie te leren kennen en analyse van het probleem of haalbaarheid van het bedachte plan/verbetering te toetsen.

Wie zijn de betrokken personen in de organisatie & wat is er nodig om het te laten slagen. Wat gaan we verbeteren?  Is de organisatie bewust van de problemen?

2e fase: uitwerking & invoering

De verbetering in samenwerking met de betrokkenen uitwerken in concrete stappen/ Middelen /IT functionaliteit. Wat moet er gebeuren? Het betrekken van de juiste personen in de oplossing.

Frequentie 2-4  dagdelen per week om niet teveel tijd in te nemen tov de normale dagelijkse werkzaamheden. (De organisatie draait gewoon door) 

3e fase: Opvolgen,  bijstellen en inbedding

Begeleiding van de verantwoordelijke personen bij het uitvoeren van de gewenste verbeteringen, resultaten meten en/of bespreken, eventueel bijstellen van de oplossingen.

(Enkele dagdelen per week, afbouwend)

Welke werkwijze past het best bij de onderneming? Intensief of juist gespreid over een bepaalde periode, zodat de dagelijkse werkzaamheden niet verstoord worden.

 

Neem contact op en we bespreken wat het best past.