Enkele successen uit mijn carrière:
Logistiek manager IKEA Barcelona
Na 2 weken Spaanse les vertrok ik in 2006 naar Barcelona om daar een winkel in problemen te helpen met de Logistiek. Met vallen en opstaan heb ik deze winkel samen met de collega's veranderd in een "geld-machine". O.a. door 7 dagen per week te openen, invoering nachtdienst en verschoven diensten, commerciële uitstraling met een zeer hoge vulgraad. Uiteindelijk is deze IKEA winkel "Store of the year 2010" geworden.
Voorraadbeheer Logistieke middelen Royal Flora Holland
In samenwerking met de 4 vestigingen het beheer van de logistiek middelen, emballage, onder controle gekregen.
Wat begon in 2020 met een verlies van 1,3 miljoen werd terug gebracht tot een afschrijving van minder dan 1 ton jaarlijkse en betrouwbare voorraden voor de klanten tijdens de voorjaarspieken. Dit is gelukt door het afstemmen van de processen, invoering KPI's & benchmarking, wekelijks overleg over de resultaten en ondersteuning op de werkvloer.
Integratie van 2 vestigingen op een locatie (groothandel)
Het samenvoegen van 2 locaties tot 1 locatie in 2023, waaruit alle operationele werkzaamheden plaatsvinden. Belangrijke stappen hierin waren: het integreren van de specifiek klantgerichte dienstverlening; (Tijdelijk) overnemen van belangrijke Specialisten; Overplaatsing & ondersteunen van de medewerkers naar andere organisaties; Integratie van 30% extra volume in bestaande omgeving.
=> 12-15 % besparing in kosten voor personeel & middelen.
Introductie scanners in magazijn en winkels o.a. bij IKEA
Implementatie van hulpmiddelen voor in het magazijn en order-verzamelen met hand en vinger-scanners tot spraak-ondersteunde systemen. Met als doel het efficiënt en ergonomisch controleren, toewijzen en picken van voorraden in diverse omgevingen binnen Retail, Groothandel & Logistieke dienstverlening.
Doorvoeren van IT aanpassingen ter verbetering van klantgerichtheid, kwaliteit en dagelijks gebruik.
Invoering Picking from Store IKEA vanaf 2014
KPI Dashboard IKEA Retail Global
Projectleider van de ontwikkeling en implementatie van een Logistiek KPI dashboard voor alle winkels van IKEA in de wereld in 2017. 10 verschillende bladzijden met de belangrijkste KPI's en eenvoudige grafieken voor het opvolgen en aansturen van logistiek in de winkels. Per werelddeel, land en individuele winkels met als doel om internationaal te kunnen benchmarken en zodoende van elkaar te leren.
*foto's & illustratie o.a. vanFreep!k